Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Pińczowie , ul. Przemysłowa 3, 28-400 Pińczów, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3576129, faks 0-41 3576129.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.pinczow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług odśnieżania dróg powiatowych powiatu pińczowskiego pługiem ciężkim w sezonie zimowym 2009/2010.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług odśnieżania dróg powiatowych powiatu pińczowskiego pługiem ciężkim w sezonie zimowym 2009/2010 - długość 293 km, zgodnie z opisem Tomu III SIWZ.
Przewidywane ilości usług:
- pług ciężki - 5 000 km
- dyżur operatora (akcja bierna) - 50 godz.
Podane ilości usług są tylko ilościami przewidywanymi, które zależą od warunków atmosferycznych i mogą ulec zmianie..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Oferent przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium
w wysokości 1 000,00 zł .
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu na składanie ofert.
3. Wadium może być wniesione w :
- pieniądzu
- poręczeniach bankowych
- gwarancjach bankowych
- gwarancjach ubezpieczeniowych
- poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.nr.109, poz.1158, z późn. zm.)
4. Wykonawca w zależności od wybranej formy wadium - kopie dołącza się do oferty, a oryginał składa odrębnie razem z ofertą.
5. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium będzie podlegała odrzuceniu.
6. Wadium w pieniądzu należy wnieść na następujący rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Pińczowie Nr 73 8509 0002 2001 0000 0752 0002 do dnia 21.09.2009 r. do godz.1200 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy.
Za termin wniesienia wadium uważa się datę i godzinę wpłynięcia środków na konto Zamawiającego.
7. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w Powiatowym Zarządzie Dróg w Pińczowie pokój Nr 2 do dnia 21.09.2009 r. do godz. 12:00.
8. Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wniesionego w pieniądzu dla Wykonawcy, którego oferta została wybrana , zamawiający przekaże niezwłocznie do banku po podpisaniu przez oferenta umowy .
9. Wadium wniesione w pieniądzu , Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10. Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wniesionego w pieniądzu dla Wykonawców, których oferty nie zostaną wybrane , zamawiający przekaże niezwłocznie do banku po zawarciu umowy z Wykonawcom , którego oferta została wybrana , lecz nie później niż następnego dnia po zakończeniu okresu związania ofertą i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy /jeżeli dotyczy/ .
11. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego, jeżeli:
-odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie
-odmówi wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
-zawarcie umowy staje się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki ogólne
1.1.W przetargu mogą wziąć udział / złożyć ofertę / oferenci nie wykluczeni na podstawie art.24 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych /tj. Dz U z 2007 r. nr 223, poz.1655 z póź. zm./ oraz spełniający warunki zawarte w art. 22 ust.1 wyżej wymienionej ustawy a także warunki określone w niniejszej SIWZ.
1.2.Ofertę może złożyć osoba fizyczna , osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie, o ile spełniają warunki określone w ustawie prawo zamówień publicznych oraz w niniejszej SIWZ.
1.3.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunki opisane w art. 24 ust.1 i 2 ustawy Pzp musi spełniać każdy z Wykonawców.
2. Warunki szczegółowe udziału w postępowaniu , określone w oparciu o art.22 ust.1 pkt 1-3 ustawy Pzp Informacje potwierdzające spełnienie warunków szczegółowych udziału w postępowaniu winny być przedstawione na formularzach zawartych w Rozdziale 3 niniejszego Tomu.
Minimalne warunki jakie musi spełniać Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia:
2.1.Potencjał ekonomiczno - finansowy
Wykonawca musi wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na wartość minimum 20 000,00 zł. na okres co najmniej od daty składania ofert do zakończenia realizacji zamówienia. Warunek powyższy spełnią również Wykonawcy, którzy przedstawią umowę ubezpieczenia na krótszy okres niż termin realizacji zamówienia ale dodatkowo złożą oświadczenie, że ubezpieczą się na pozostały okres. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy wykazywać będą spełnienie w/w warunku, ale oceniane będzie łączne spełnienie niniejszego warunku.
2.2.Potencjał techniczny
Wykonawca musi posiadać lub mieć zapewniony dostęp (przez dzierżawę, wynajem, umowę kupna lub w inny sposób) do w pełni sprawnych jednostek sprzętu niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia tj.:
- minimum 1 pług ciężki (dwustronny)
- minimum 2 nośniki samochodowe o napędzie co najmniej na dwie osie
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy wykazywać będą spełnienie w/w warunku, ale oceniane będzie łączne spełnienie niniejszego warunku.
2.3.Doświadczenie zawodowe
Wykonawca musi wykazać, że zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia co najmniej 1 zadanie o złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego przetargu - świadczenie usług sprzętowo- transportowych przy zimowym utrzymaniu dróg .
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy wykazywać będą spełnienie w/w warunku, ale oceniane będzie łączne spełnienie niniejszego warunku.
Oceny spełnienia Zamawiający dokona na podstawie analizy przedstawionych dokumentów sprawdzając kompletność, spełnienie warunków dopuszczających oraz jakość złożonych dokumentów metodą spełnia/nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dla potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych określonych w pkt. V 1.1. niniejszej Instrukcji dla Wykonawców , Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem):
1.1.Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy Pzp zgodnie z treścią Formularza 3.1.
1.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli dokument jest wystawiony przed tym terminem wymagana jest adnotacja urzędu o potwierdzeniu zgodności wpisu lub potwierdzenia aktualności z datą nie późniejszą niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert.
2. Na potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych opisanych w pkt V 2. niniejszej Instrukcji dla Wykonawców , Wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem):
2.1. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.(Potencjał ekonomiczno - finansowy),
2.2. Informacja o posiadanym sprzęcie i środkach transportu (Potencjał techniczny) wymaganych do realizacji przedmiotu zamówienia, na formularzu zgodnym z treścią z Formularza 3.2. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt V 2.2. niniejszej Instrukcji dla Wykonawców
2.3. Informację o doświadczeniu Wykonawcy (Doświadczenie zawodowe), na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.3. Informacja musi spełniać potwierdzenie warunku, o którym mowa w pkt V 2.3. niniejszej Instrukcji dla Wykonawców. Do informacji należy dołączyć dokumenty potwierdzające ,że wymienione w informacji roboty zostały wykonane należycie - referencje.
2.4. Wypełniony przez Wykonawcę Formularz oferty (zgodnie ze wzorem - Tom I Rozdział 2)
2.5. Kopię dowodu wpłaty wadium
2.6. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o dzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu , z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
2.7. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się przepisy § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r w sprawie rodzajów dokumentów , jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokument mogą być składane.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych , dokumenty wymienione w pkt.1.3. winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę . W celu potwierdzenia spełnienia warunków szczegółowych dokumenty wymienione w pkt 2 winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci z pośród Wykonawców, w stosunku do których niniejsza Instrukcja dla Wykonawców wymaga potwierdzenia spełnienia warunku. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.pinczow.pl/bip/przetargi.php.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Pińczowie; ul. Przemysłowa 3, 28-400 Pińczów lub za zaliczeniem pocztowym w formie papierowej- cena 20 zł. /brutto/.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.09.2009 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Pińczowie; ul. Przemysłowa 3, 28-400 Pińczów pok. nr 2..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).