Statut
Załącznik do Uchwały Nr XXXV/189/2006
Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia
STATUT POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG W PIŃCZOWIE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Powiatowy Zarząd Dróg w Pińczowie zwany dalej „Zarządem” działa na podstawie:
1. Uchwały Nr III/8/98 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia
2. Ustawy z dnia
z późniejszymi zmianami/.
3. Ustawy z dnia
§ 2
1. Siedziba Zarządu Dróg mieści się w Pińczowie.
2. Zarząd używa pieczęci o treści „Powiatowy Zarząd Dróg”.
§ 3
Zarząd jest samodzielną jednostką organizacyjną.
II POSTANOWIENIA ZARZĄDU DRÓG
§ 4
Do zadań Zarządu dróg należy:
1) opracowanie projektów planu rozwoju sieci drogowej
2) opracowanie planów finansowania, budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg,
w tym obiektów i urządzeń związanych z drogą, utrzymanie zieleni, kształtowanie zagospodarowania pasa drogi,
3) przygotowanie zadań z zakresu budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg
w związku z pracami nad projektem budżetu powiatu, zgodnie z zasadami tworzenia budżetu,
4) przygotowanie warunków zamówienia publicznego na wskazane wyżej zadania wraz
z procedurami przetargowymi, realizacja przetargów, nadzór nad realizacją zadań, odbiór realizowanych zadań,
5) pełnienie funkcji inwestora,
6) zarządzanie pasem drogowym, koordynacja robót w pasie drogowym - w tym
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
7) ewidencja dróg i obiektów mostowych,
8) prowadzenie w porozumieniu z policją ewidencji badań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
9) zarządzanie ruchem na drogach na drogach powiatowych i gminnych
10) wykonywanie zadań na rzecz obronności kraju,
11)koordynacja działań powiatu w powiązaniu z pozostałymi szczeblami administracji samorządowej i rządowej.
III ORGANIZACJA ZARZADU DRÓG
§ 5
1. Zarządem Dróg kieruje Dyrektor
2. Dyrektora Zarządu Dróg powołuje Zarząd Powiatu
3. Za kierowanie i realizację zadań statutowych a zwłaszcza za:
- określenie i wdrożenie odpowiedniej struktury organizacyjnej,
- dobór kadr i podział zadań,
- sporządzanie planów pracy i nadzór nad ich realizacją
- współpracę z organami samorządu terytorialnego odpowiada Dyrektor Zarządu Dróg.
§ 6
1. W celu realizacji zadań powiatu Zarząd Dróg współpracuje z organami administracji rządowej, samorządowej, organizacjami pozarządowymi, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi.
2. Zarząd Dróg może zlecić innym podmiotom realizację określonych zadań w trybie i na zasadach ustalonych przez Zarząd Powiatu.
§ 7
1. Dyrektor Zarządu Dróg działa przy pomocy wyodrębnionych w strukturze zakładu komórek organizacyjnych.
2. Wewnętrzną strukturę organizacyjną zarządu Dróg określa Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Zarząd Powiatu.
Zarząd Dróg prowadzi gospodarkę finansową, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy oraz według klasyfikacji i wydatków budżetowych, obowiązujących w jednostkach budżetowych.
§ 9
Zmian Statutu dokonuje się w trybie i na zasadach obowiązujących przy jego nadaniu.
§ 10
Zarząd Dróg wyposażony jest w mienie niezbędne dla wykonywania statutowych zadań.
Przewodniczący Rady Powiatu
mgr Zbigniew Kierkowski
Wprowadził(a) do systemu: Marek Ciszewski, data: 2007-11-28 07:47:34
Opublikował(a): Sławomir Kobus, data publikacji: 2007-11-29 11:53:52
Ostatnia zmiana: Sławomir Kobus, data: 2007-11-29 11:53:52
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony